Žurnāli IEVA un SANTA piedāvā labāko cenas un kvalitātes attiecību Latvijā

Autors: Izdevniecība
bestbuy
PĒTĪJUMS: Best Buy Award – LATVIA 2013/2014 Pirmais Latvijas Best Buy Award pētījums liecina, ka žurnāli IEVA un SANTA piedāvā augstāko kvalitāti par labāko cenu Latvijā.

Zurich, Riga, December 12, 2013 - Pirmā Best Buy Award izpēte Latvijas tirgū liecina, ka Latvijas iedzīvotāji, izvēloties ikmēneša žurnālu pēc cenas un kvalitātes attiecības, vislielāko punktu skaitu piešķir žurnālam "SANTA".

Savukārt izvēloties nedēļas žurnālu, aptaujātie apgalvo, ka žurnāls "IEVA" viņiem piedāvā augstāko kvalitāti par ieguldīto naudu.

Šie ir pirmā, Šveices organizācijas ICERTIAS veiktā Best Buy Award pētījuma rezultāti. Šī organizācija mēra iedzīvotāju pieredzi un apmierinātību ar cenas atbilstību tirgū pieejamo preču vai pakalpojumi kvalitātei. Pētījums Latvijas Republikā tika veikts 2013. gada oktobrī.

Best Buy Award pētījuma ietveros respondenti tika aicināti atbildēt, ko, viņuprāt, kā arī, ņemot vērā viņu pieredzi saistībā ar noteiktu kategoriju precēm un pakalpojumiem Latvijas tirgū, nozīmē optimāls cenas un kvalitātes samērīgums.

Nesenais pētījums Latvijā aptvēra 57 dažādas ekonomikas sfēras, starp kurām bija: mazumtirdzniecība, pārtika, apavi, apģērbs, kosmētika, sadzīves tehnika, telekomunikācija, finanses u.c.

Best Buy Award pētījuma ietvaros uzdotie jautājumi bija bez respondentiem piedāvātiem atbilžu variantiem. Viņi varēja brīvi norādīt to ražotāju un pakalpojumu sniedzēju nosaukumus, kuru prasītā cena tirgū viņuprāt visvairāk atbilst piedāvātajai kvalitātei.

Aptaujā, eksaminējamajiem uzdeva šādu jautājumu: "Norādiet ikmēneša žurnāla (ikmēneša drukātā žurnāla) nosaukumu, kas pēc Jūsu personīgās vai Jums tuvu cilvēku pieredzes piedāvā vislabāko cenas un kvalitātes proporciju Latvijas tirgū." Lielākā daļa respondentu uz šo jautājumu atbildēja, norādot "SANTA".

Tajā pašā laikā jautājums: "Norādiet iknedēļas žurnāla (drukātā iknedēļas žurnāla) nosaukumu, kas pēc Jūsu personīgās vai Jums tuvu cilvēku pieredzes piedāvā vislabāko cenas un kvalitātes proporciju Latvijas tirgū." Lielākā daļa respondentu uz šo jautājumu atbildēja, norādot "IEVA".
 

Pateicoties iekarotajai pozīcijai "SANTA" ir tiesības valkāt prestižo etiķeti "Best Buy Award - Nr.1 - labākā attiecība cena un kvalitāte", kategorijā: "Ikmēneša žurnāls".

Pateicoties iekarotajai pozīcijai "IEVA" ir tiesības valkāt prestižo etiķeti "Best Buy Award - Nr.1 - labākā attiecība cena un kvalitāte", kategorijā: "Iknedēļas žurnāls".


Nedēļas žurnālu "IEVA" un mēneša žurnālu "SANTA" izdod izdevniecība "Žurnāls Santa", kas darbojas Latvijas tirgū jau vairāk kā 20 gadus. Tā ir lielākā un vadošā nacionālā žurnālu izdevniecība Latvijā, kas bez jau minētajiem žurnāliem, izdod arī nedēļas žurnālu "PRIVĀTĀ DZĪVE", divu nedēļu žurnālus "IEVAS MĀJA", "IEVAS STĀSTI", "IEVAS VESELĪBA", mēneša žurnālus "IEVAS DĀRZS", "IEVAS VIRTUVE", "SHAPE", "KLUBS", "MANS MAZAIS", divu mēnešu žurnālus "ANNAS PSIHOLOĢIJA", "DEKO", "ASTES", "AUTO BILD LATVIJA", kā arī krustvārdu mīklu žurnālus – "MEZGLS", "IEVAS MEZGLS", "ZVIEDRU MEZGLS", "MEZGLA SUDOKU", "MEZGLA ZELTA MĪKLAS", "SUPERMEZGLS" un "PŪCĪTE".

Ir svarīgi atzīmēt, ka Best Buy Award aptaujā netiek noteikts zīmola vērtīgums vai tirgus daļa. Patērētāju pieredze, viedokļi, apmierinātība un uztvere tiek izmantota tikai tam, lai mērītu par precēm un pakalpojumiem prasītās cenas atbilstību piedāvātajai to kvalitātei, ņemot vērā patērētāju pieredzi.

Metodika un pētījuma izlase
Pētījumu Best Buy Award – Latvia - 2013/2014 veica Šveices organizācija ICERTIAS - International Certification Association GmbH, un pētījumā piedalījās 1200 respondentu. Tie visi bija Latvijas pilsoņi (tikai interneta lietotāji vecumā no 15 gadiem). Pētījums tika veikts laikā no 2013. gada 1. līdz 15. oktobrim, izmantojot tīmeklī pieejamu aptaujas anketu pēc CAWI - DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing - Deep Mind Awareness) metodes.

Par projektu Best Buy Award
Mūsdienās pircēji vairāk nekā jebkad agrāk pievērš uzmanību cenas un kvalitātes samērīgumam. Pieņemot galīgo lēmumu, patērētāji mūsdienās salīdzina katra iecerētā pirkuma cenu un kvalitāti. Optimāla cenas atbilstība piedāvātajai kvalitātei (labākais pirkums) mūsdienās patērētājam Eiropā ir būtiskāka nekā jebkad agrāk.

Best Buy Award ir Šveices organizācijas ICERTIAS - International Certification Association GmbH (Cīrihe, Šveice) projekts.
Pētījuma Best Buy Award galvenais uzdevums ir gūt priekšstatu par lietotāju pieredzi un uztveri saistībā ar precēm un pakalpojumiem, par kuriem prasītā cena pēc pašu lietotāju domām vislabāk atbilst piedāvātajai kvalitātei.

Projekta un sertifikāta "Best Buy Award" mērķis ir vienkāršot par vislabāko cenu pieejamo preču un pakalpojumu meklējumus. Tas sniedz labumu pircējiem gan vietējā, gan starptautiskajā tirgū.

Best Buy Award pētījums tiek veikts saskaņā ar Starptautiskās Tirdzniecības kameras (ICC) un Eiropas Pētniecības ekspertu asociācijas (ESOMAR) pieņemtajiem "Starptautiskajiem noteikumiem par tirgus un sociālo pētījumu veikšanu".

© 2013, ICERTIAS International Certification Association GmbH

×